Avainsana: blogi

Blogi: Tehostaja, tunnollinen ja viivyttelijä – miksi asiakkaan arkkityypit kannattaa tunnistaa myös maksamisessa?
Laskutuksen ja maksamisen kautta kertyvä data muodostaa yritykselle valtavan tietopankin, jonka avulla voidaan kehittää liiketoimintaa ja palvella asiakasta entistä yksilöidymmin....
Blogi: Testaa onko sinulla tai työnantajallasi robottiaivot
Ihmisen aivot ovat kääntyneet automaatioasentoon. Rutiineista pyritään eroon kaikin keinoin; yksinkertaiset ja tylsät asiat halutaan automatisoida ja aika vapauttaa antoisampiin...
Blogi: Perintätoimiston arki on asiakaslähtöistä neuvottelua
Systemaattinen maksuvalvonta on oleellinen osa yritysten laskutusprosessia. Perintäyhtiö turvaa asiakkaan oikeuksia toimimalla neuvottelijana laskuttajan ja velallisen välissä – tavoitteena on...
Blogi: ATK hyvä renki – IT huono isäntä
Digitaalisuus on turhaa höttöä niin kauan kunnes asiakas siitä hyötyy. Kun IT tarkoittaa asiakkaalle enemmän itse tekemistä kuin parempaa palvelun...
Blogi: I´m CFO, Bitch – nyt on talousjohdon aika egoilla
Mark Zuckerbergin kuuluisa I´m CEO, Bitch -käyntikortti kertoo vahvasta omanarvontunnosta, joka on toimitusjohtajalle tyypillistä. Nykyään egoilu sallitaan myös talousjohtajalle –...
Blogi: Draama myy ja pitää vireänä
Tunteet ja draama kuuluvat työelämään. Ihminen tekee kaikki päätöksensä tunteiden perusteella – ja perustelee tekojaan faktoilla ja järjellä. Luottamus on...
Blogi: No risk – No fun
Kaikki liiketoiminta perustuu riskiin. Ilman riskinottokykyä ei ole liiketoimintaa eikä kehitystäkään tapahdu, jos pelataan aina varman päälle ja pysytään mukavuusalueella....
Blogi: Helvetin hyvä yrityskulttuuri
Kiroileva asiakas ei ole aina huono merkki. Oli kyse asiakkaan tai työporukan kommunikaatiosta niin luottamussuhde on pitkällä, kun turhantärkeys jää...
Blogi: Get Shit Done – vatulointi ei kasvata
Kuolevan ja kasvavan yrityksen ero on yksinkertainen: kasvuyrityksessä jyllää can do -asenne ja tekemisessä on määrätietoinen draivi. Positiivinen kasvunkierre lähtee...
Blogi: Luvuilla johtaminen vs. luovuudella johtaminen
Meidän organisaatiossa paras toimialaosaaja ja liiketoiminnan kehittämisestä vastaava henkilö toimii luovan johtajan tittelillä. Vielä vuosi sitten tittelinä oli liiketoimintajohtaja –...
Blogi: Persoonallinen Suomikuva boostaa palvelu- ja koulutusvientiä
Suomessa rakentuu kuva huipputeknologian osaajista, persoonallisista oman tien kulkijoista, joiden huumorissa on reilusti itseironiaa. Ajassa, jossa nörttiys on trendikästä, Suomella...
Blogi: Maksamisen trendit: Mitä jos ihmisen eliniän ansio ennustettaisiin jo kouluaikana?
Mitä jos Mersun, Teslan tai vaikka omakotitalon asiakaskohderyhmä ei muodostuisi ainoastaan ihmisistä, joiden maksukyky riittää tällä hetkellä auton tai talon...
Blogi: Blockchain, PSD2 ja rahoituksen uusi aika
Nollasaldo tilillä kuulostaa järkyttävältä, mutta tuottojen ja kulujen näkökulmasta se on optimaalista. Muhkea saldo on huono asia, koska negatiivinen korko...
Blogi: Kuka tuntee asiakkaasi paremmin kuin sinä itse?
Googlella on yksi nyky-yhteiskunnan kiinnostavimmista tietopankeista. Verkkokäyttäytyminen kertoo paljon ihmisestä – kiinnostuksen kohteista ja ostoaikeista, joiden perusteella myyntikontakti voidaan suunnitella...