Ota yhteyttä

Usein kysytyt kysymykset

Facebook LinkedIn Twitter Email

Onko sinulla kysyttävää? Katso, löytyisikö vastaus täältä!

Maksu- ja perintäasioihin liittyy usein paljon kysymyksiä. Tältä sivulta löydät vastaukset yleisimpiin noista kysymyksistä. Jos et löydä vastausta juuri sinua askarruttavaan asiaan, voit olla yhteydessä Ropon asiakaspalveluun puhelimitse, sähköpostilla tai Ropo Online chatin kautta.

Voinko saada laskulleni lisää maksuaikaa?

Pääsääntöisesti voimme myöntää laskullesi lisää maksuaikaa. Voit itse siirtää laskun eräpäivää kätevästi Ropo Online -palvelussamme tai tarvittaessa olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme. Muistutus- ja perintävaiheessa olevan laskun osalta maksuajan pidennyksestä aiheutuva kulu on enintään 5 €, mikäli maksuaikaa pidennetään vähintään 14 vuorokautta.

Yrityksienkin osalta maksujärjestelyt ja lisämaksuaika ovat usein mahdollisia. Jos yrityksesi ei pysty maksamaan saamaansa perintälaskua kerralla eräpäivään mennessä, ole yhteydessä asiakaspalveluumme hyvissä ajoin.

Ottaessasi yhteyttä asiakaspalveluumme, varaudu kertomaan kirjeellä näkyvä asianumero – myös silloin, kun hoidat asiaa sähköpostitse.

Voinko sopia laskun maksamisesta erissä?

Useimmissa tapauksissa on mahdollista sopia kanssamme myös maksusuunnitelmasta, jossa sovitaan maksueristä ja aikataulusta. Kuluttaja-asiakkaana voit tehdä maksusuunnitelman kätevästi itse Ropo Online -verkkopalvelussa tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Koko jäännössaatavan kattavavan maksusuunnitelman laatimisesta aiheutuva kulu on enintään 20 €, 30 € tai 50 € saatavan tyypistä ja maksamattomasta summasta riippuen.

Ottaessasi yhteyttä asiakaspalveluumme, varaudu kertomaan kirjeellä näkyvä asianumero – myös silloin, kun hoidat asiaa sähköpostitse.

Maksoin laskun myöhässä – mitkä ovat seuraamukset?

Jos maksoit laskun myöhässä, siitä ei tule vielä maksuhäiriömerkintää. Saatat kuitenkin joutua maksamaan laskulle viivästyskorkoa, joka alkaa kertyä, kun laskulle asetettu eräpäivä ylittyy.

Ensimmäinen maksullinen maksumuistutus voidaan lähettää aikaisintaan 14 päivän kuluttua laskun eräpäivästä. Maksumuistutuksen kulu voi olla kuluttaja-asiakkaalle enintään 5 € / muistutus.

Jos perintätoimet on aloitettu ennen kuin maksu näkyy saajan tilillä, kirjeellä yksilöity kuluosuus pitää maksaa. Perintäkulut alkavat muodostua perintätoimien aloittamishetkellä, joten kun perintäkirje (maksuvaatimus) lähetetään, perintätoimenpiteet on jo aloitettu ja näin ollen kulut tulee maksaa.

Voit tarkistaa avoimien laskujesi tilanteen kätevästi Ropo Onlinessa, jonne kirjaudutaan omilla verkkopankkitunnuksilla.

Kuinka paljon olen velkaa?

Voit tilata velkasaldotodistuksen ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. Yhteenvedon voi tilata kerran vuodessa veloituksetta. Useammin tilattuna veloitamme tilauksesta käsittelykulun.

Avoimien laskujesi tilanteen voit tarkistaa kätevästi Ropo Onlinessa, jonne kirjaudutaan omilla verkkopankkitunnuksilla.

Minulla on vaikeuksia maksaa sähkö- tai vesilasku – miten toimin?

Jos sähkön- tai vedenjakelu on vaarassa katketa maksamattoman laskun vuoksi, ota viipymättä yhteyttä Ropon asiakaspalveluun ja sovi maksusta: energia@ropocapital.fi, p. 09 2315 0433 (ma-pe klo 8-20, la 10-15).

Muistutamme erääntyneestä maksusta ensin maksumuistutuksella. Jos lasku on maksumuistutuksesta huolimatta edelleen maksamatta, lähetämme perintäkirjeen (maksuvaatimus). Jos laskua ei maksumuistutuksen ja -vaatimuksen jälkeenkään ole maksettu, lähetämme lopulta katkaisuvaroituksen. Viimeistään tässä vaiheessa on tärkeää olla yhteydessä asiakaspalveluumme.

Mikäli et maksa laskua katkaisuvaroituksen jälkeenkään, katkaisutoimenpiteet voidaan aloittaa ilman erillistä ilmoitusta sopimusehtojen mukaisesti.

Ropo Online palvelee verkossa 24/7

Ropo Online -verkkopalvelussa voit hoitaa maksuasiat kätevästi kuntoon silloin kun sinulle parhaiten sopii. Palveluun kirjaudutaan omilla verkkopankkitunnuksilla osoitteessa: ropo-online.fi.

Palvelussa voit mm.

  • tarkistaa laskun tilanteen, maksaa sen tai tallentaa siitä kopion
  • siirtää laskun eräpäivää
  • tehdä perinnässä olevalle laskulle maksusuunnitelman
  • ilmoittaa tilinumeron mahdollista liikasuorituksen maksun palautusta varten
  • valtuuttaa toisen henkilön hoitamaan maksu- ja perintäasioita omasta puolestasi

Ropo Online -verkkopalvelussa on myös chat, jossa voit keskustella Ropon asiakaspalvelijoiden kanssa maksuasioihin tai esimerkiksi palvelun käyttöön liittyvistä asioista. Chat-palvelu on auki ma-pe klo 8-20.

Ropon asiakaspalvelu

Jos asioit laskun saajana (henkilö/yritysasiakas), ota yhteyttä asiakaspalveluumme:
asiakaspalvelu@ropocapital.fi, p. 09 856 080 45 (ma-pe klo 8-20, la klo 10-15)

Jos asiasi koskee saamaasi sähkö- tai vesilaskua, ota yhteyttä: energia@ropocapital.fi, p. 09 2315 0433 (ma-pe klo 8-20, la klo 10-15)

Jos asioit laskuttajana, ota yhteyttä asiakastukeen:
info@ropocapital.fi, p. 030 688 6600 (ma-pe klo 9-16)

Jos asiasi koskee Ropo 24 -palvelua, ota yhteyttä:
p. 030 688 6560 (ma-pe klo 9-16)

Puheluiden hinnat:

Hinta 030-alkuisiin numeroihin:

  • Lankapuhelimesta 8,35 snt/puhelu + 3,2 snt/min
  • Matkapuhelimesta 19,2 snt/min

Puhelun hinta 09-alkuisiin numeroihin:

  • Lankapuhelimesta ppm tai pvm + kaukopuhelumaksu
  • Matkapuhelimesta mpm

Jos soitat ulkomailta, hinnan määrittelee paikallinen operaattori. Palvelun laadun varmistamiseksi nauhoitamme kaikki puhelut.

Sain kirjeen Ropo Capitalilta – miten toimin?

Kun maksat saamasi laskun kokonaisuudessaan eräpäivään mennessä, asia on sillä selvä ja sen käsittely päättyy Ropolla. Maksumuistutus tai perintäkirje (maksuvaatimus) ei vielä aiheuta sinulle maksuhäiriömerkintää.

Minulla on kysyttävää laskusta – mihin otan yhteyttä?

Jos kysymyksesi koskee alkuperäistä laskua tai sen sisältöä, ota yhteyttä suoraan laskuttajaan, jonka tiedon löydät laskulta.

Mikäli asiasi koskee laskun maksamista tai muistutus- tai perintäasioita, ota yhteyttä Ropon asiakaspalveluun. Varaudu kertomaan kirjeellä näkyvä asianumero – myös silloin, kun hoidat asiaa sähköpostitse.

Asiakaspalvelijamme tavoitat myös Ropo Onlinen chat-palvelusta arkisin klo 8-20. Online-palveluun kirjaudutaan omilla verkkopankkitunnuksilla.

Lasku on virheellinen – miten toimin?

Jos pidät perintään edenneen laskun summaa tai perustetta virheellisenä, ota välittömästi yhteyttä Ropon asiakaspalveluun. Varaudu kertomaan kirjeellä näkyvä asianumero – myös silloin, kun hoidat asiaa sähköpostitse.

Asiakaspalvelijamme tavoitat myös Ropo Onlinen chat-palvelusta arkisin klo 8-20. Online-palveluun kirjaudutaan omilla verkkopankkitunnuksilla.

Ottaessasi yhteyttä asiakaspalveluumme on tärkeää, että perustelet tarkasti, miksi ja miltä osin lasku on mielestäsi virheellinen. Laskulla oleva mahdollinen riidaton osuus tulee kuitenkin maksaa eräpäivään mennessä.

Oltuasi meihin yhteydessä alamme selvittämään asiaa laskuttajan kanssa. Kun olet perustellusti kiistänyt maksuvelvollisuutesi, velan vapaaehtoisia perintätoimia ei jatketa. Laskuttaja voi kuitenkin edelleen vaatia riitautettuja velkoja maksettavaksi oikeusteitse, mikäli he pitävät laskua aiheellisena. Laskun perintä voi siis jatkua oikeusteitse.

Jos kysymyksesi koskee alkuperäistä laskua tai sen sisältöä, ota yhteyttä suoraan laskuttajaan, jonka tiedon löydät laskulta.

Sain maksumuistutuksen, mutta en alkuperäistä laskua – miten toimin?

Mikäli sait maksumuistutuksen, mutta et alkuperäistä laskua, ota välittömästi yhteyttä Ropon asiakaspalveluun. Varaudu kertomaan kirjeellä näkyvä asianumero – myös silloin, kun hoidat asiaa sähköpostitse.

Asiakaspalvelijamme tavoitat myös Ropo Onlinen chat-palvelusta arkisin klo 8-20. Online-palveluun kirjaudutaan omilla verkkopankkitunnuksilla.

Olen maksanut laskun kahteen kertaan – miten toimin?

Jos olet maksanut laskusi kahteen kertaan, saat meiltä kirjeen liikasuorituksesta. Kirjeessä on ohjeet liikasuorituksen palautusta varten.

Nopeimmin saamme suorituksen palautuksen käsittelyyn, kun ilmoitat tilinumerosi Ropo Online -verkkopalvelussa, jonne kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla.

Liikasuorituksen palautuksen käsittelystä veloitamme käsittelykulun.

Voinko hoitaa perintälaskuja toisen henkilön puolesta?

Voit hoitaa laskuihin ja perintäasioihin liittyviä asioita toisen henkilön puolesta, jos olet saanut siihen valtuutuksen.

Kätevin tapa valtuutuksen toimittamiselle on Ropo Online -verkkopalvelumme, jossa valtuuttaja voi hoitaa asian itse vaivattomasti kirjautumalla palveluun omilla verkkopankkitunnuksilla.

Voit myös toimittaa meille vapaamuotoisen valtakirjan sähköpostitse (skannattu kuva tai valokuva): asiakaspalvelu@ropocapital.fi tai kirjepostilla (Ropo Capital, PL 25, 70101 Kuopio), niin voimme aloittaa asian käsittelyn. Valtuuttaminen onnistuu myös puhelimitse  p. 09 856 080 45 (ma-pe klo 8-20, la klo 10-15).

Miten kirjeiden jakelu toimii?

Maksumuistutus ja perintäkirje (maksuvaatimus) toimitetaan sinulle aina postitse. Seuraamme lähettämiemme kirjeiden osalta, että yhteistyökumppanimme ottaa jokaisen tulostetun kirjeen kuljetukseen. Näin varmistumme, että kirje on lähtenyt eteenpäin laskuttajan asiakkaalle.

Mikäli sait maksumuistutuksen, mutta et alkuperäistä laskua, ota välittömästi yhteyttä Ropon asiakaspalveluun. Varaudu kertomaan kirjeellä näkyvä asianumero – myös silloin, kun hoidat asiaa sähköpostitse.

E-lasku ja suoramaksu

E-lasku lähetetään sähköisesti suoraan omaan verkkopankkiisi, jossa laskun tiedot loppusummineen ja viitenumeroineen ovat valmiina. Sinun täytyy ainoastaan tarkistaa ja hyväksyä maksu. Suoraveloituksessa pankki maksaa laskun tililtäsi automaattisesti eräpäivänä.

Muistutus- ja perintäkirjeet toimitetaan sinulle aina kirjepostina.

Miten saan laskuni e-laskuna / suoramaksuna?

Suoramaksu- ja e-laskusopimukset tehdään  oman pankin kanssa.

Miten digitaaliset postilaatikot toimivat?

Ottamalla käyttöön digitaalisen postilaatikon, saat niissä mukana olevien yritysten laskut suoraan palveluun ja voit hoitaa maksut sovelluksen kautta suoraan omalta pankkitililtäsi. Digitaalinen postilaatikko toimii myös kätevänä asiakirja-arkistona.

Ropo toimittaa laskut suoraan seuraaviin palveluihin:

Muistutus- ja perintäkirjeet toimitetaan sinulle aina kirjepostitse.

Mikä on viivästyskorko ja miten se lasketaan?

Laskuttajalla on oikeus periä viivästyskorkoa myöhästyneelle maksulle. Viivästyskorko alkaa kertyä, kun laskulle asetettu eräpäivä ylittyy. Jos viivästyskorosta ei ole sovittu, on viivästyskorko lain mukaan kuluttajasaatavissa 7 prosenttiyksikköä ja muissa kuin kuluttajasaatavissa 8 prosenttiyksikköä korkeampi kuin kulloinkin voimassa oleva viitekorko. Viivästyskorko voi perustua myös sopimukseen, jolloin viivästyskoron määrä voi poiketa edellä mainitusta.

Mihin perintäkulut perustuvat?

Kuluttajilta perittävät vapaaehtoisen perinnän kulut on määritelty laissa. Perintäkulut pohjautuvat vapaaehtoisessa perinnässä tehtyihin toimenpiteisiin, kuten esimerkiksi maksumuistutusten ja perintäkirjeiden (maksuvaatimusten) lähettämiseen sekä maksuaikaneuvotteluihin.

Perintäkulujen määrä riippuu siitä, kuinka pitkälle perintä on edennyt sekä siitä, minkä kokoisesta ja -tyyppisestä laskusta on kyse. Perintälain mukaan velallisen on korvattava velkojalle perinnästä aiheutuneet kohtuulliset kulut riippumatta siitä, periikö velkaa laskuttaja itse vai perintäyhtiö laskuttajan puolesta.

Jos perintätoimet on aloitettu ennen kuin maksu näkyy saajan tilillä, kirjeellä yksilöity kuluosuus pitää maksaa. Perintäkulut alkavat muodostua perintätoimien aloittamishetkellä, joten kun saat perintäkirjeen (maksuvaatimus) itsellesi, perintätoimet on jo tehty ja näin ollen kulut tulee maksaa.

Eräpäivä

Jos maksat laskusi eräpäivään mennessä, asian käsittely päättyy siihen. Jos laskun maksu viivästyy, asiaa voidaan käsitellä sopimusrikkomuksena, josta seuraa vahingonkorvausvelvollisuus. Käytännössä tämä tarkoittaa oikeutta periä viivästyskorkoa myöhästyneelle maksulle. Viivästyskorko alkaa kertyä, kun asetettu eräpäivä ylittyy.

Vapaaehtoinen perintä

Maksumuistutus

Vaikka viivästyskorko alkaa kertyä laskun eräpäivästä lähtien, ensimmäinen maksullinen maksumuistutus voidaan lähettää aikaisintaan 14 päivän kuluttua laskun eräpäivästä.

Samasta laskusta voidaan muistuttaa useita kertoja, mutta maksullisten muistutusten välissä tulee olla aina vähintään 14 päivää. Maksumuistutuksen kulu voi olla enintään 5 € / muistutus.

Jos maksumuistutuksen mukaista summaa ei ole maksettu muistutuksen eräpäivään mennessä, laskun perintä voidaan aloittaa.

Ensimmäinen perintäkirje: maksuvaatimus

Perintätoimet aloitetaan aikaisintaan 14 päivän kuluttua maksumuistutuksen lähettämisestä.

Ensimmäinen perintäkirje on nimeltään maksuvaatimus ja siitä aiheutuvat kulut ovat enintään 14 €, 24 € tai 50 € maksamattomasta summasta riippuen.

Jos ensimmäisen maksuvaatimuksen mukaista summaa ei ole maksettu vaatimuksen eräpäivään mennessä, perintätoimet jatkuvat toisen perintäkirjeen lähettämisellä.

Toinen perintäkirje: maksuvaatimus

Myös toinen perintäkirje on nimeltään maksuvaatimus ja se lähetetään aikaisintaan 14 päivän kuluttua ensimmäisen maksuvaatimuksen lähettämisestä.

Toisesta vaatimuksesta aiheutuvat kulut ovat enintään puolet ensimmäisen vaatimuksen maksimikuluista, eli 7 €, 12 € tai 25 € maksamattomasta summasta riippuen.

Erääntyneen velan maksuajan pidennys ja maksusuunnitelma

Useimmissa tapauksissa on mahdollista neuvotella erääntyneelle velalle lisää maksuaikaa tai tehdä sille maksusuunnitelma.

Oikeudellinen perintä

Kolmas perintäkirje: ilmoitus oikeudellisen perinnän harkinnasta

Toisen maksuvaatimuksen jälkeen lähetetään ilmoitus oikeudellisen perinnän harkinnasta. Tämä kolmas perintäkirje on viimeinen mahdollisuus maksaa erääntynyt lasku sekä muistutus- ja perintätoimenpiteistä aiheutuneet kulut pois ennen mahdollista oikeudenkäyntiä.

Haaste

Jos lasku, kertynyt viivästyskorko tai perintäkulut ovat perintätoimista huolimatta edelleen maksamatta, voidaan maksamattomasta osuudesta toimittaa haastehakemus käräjäoikeuden käsiteltäväksi.

Haastehakemuksen laatimisesta ja käsittelemisestä aiheutuvat kulut ovat 115 €, 145 € tai 175 € alkuperäisen laskun maksamattoman summan suuruudesta riippuen.

Käräjäoikeuden toimittamassa haasteessa on yleensä 14 päivän määräaika, jonka sisällä haasteessa ilmeneviin vaatimuksiin tulee reagoida haasteessa annettujen ohjeiden mukaisesti.

Tuomio

Jos haasteeseen ei reagoida, käräjäoikeus voi ratkaista asian yksipuolisella tuomiolla, josta seuraa maksuhäiriömerkintä.

Haastehakemuksen tarkoituksena on hakea velalle tuomio eli ulosottoperuste, jolloin perintätoimet jatkuvat ulosottoviraston toimesta. Jos haasteeseen ei reagoida käräjäoikeuden asettamassa määräajassa, käräjäoikeus voi ratkaista asian haastehakemuksen mukaisesti yksipuolisella tuomiolla. Tuomiosta aiheutuu maksuhäiriömerkintä luottotietoihin.

Käräjäoikeuden tuomio on peruste sille, että velkaa voidaan periä ulosotossa. Velan siirtymisestä ulosottoperintään ilmoitetaan ulosottoviraston lähettämällä vireilletuloilmoituksella. Kirjeessä on velan perustietojen lisäksi maksutiedot ja ulosoton yhteystiedot. Jos ulosotto toteaa sinut varattomaksi, asia palautuu perintätoimistolle. Velka voidaan siirtää uudelleen ulosottoon, kunnes ulosottoperusteena toimiva tuomio vanhentuu 15-20 vuodessa.

Miten yrityksiä koskeva perintä eroaa kuluttajasaatavan perinnästä?

Yritysperintä on yleensä nopeampaa kuin kuluttajasaatavan perintä. Yritysperinnässä on olemassa erityisiä keinoja saatavan kotiuttamiseen, esimerkiksi trattaperintä, jossa yritykselle voi aiheutua maksuhäiriömerkintä.

Perintälakiin ei sisälly säännöksiä yrityssaatavien perintäkulujen enimmäismääristä. Perintälaissa on säädetty, että velallisen on korvattava velkojalle aiheutuvat kohtuulliset kulut. Korvattavien kulujen kohtuullisuutta arvioitaessa on otettava huomioon saatavan suuruus, suoritettu työmäärä, perintätehtävän tarkoituksenmukainen suoritustapa ja muut asiaan vaikuttavat seikat.

Mikä on vakiokorvaus?

Perintälaissa on säädetty yrityssaatavia koskeva 40 euron vakiokorvaus. Vakiokorvaus voidaan periä heti, kun velasta voidaan periä viivästyskorkoa, eli käytännössä alkuperäisen laskun erääntymistä seuraavana päivänä. Velkojalla on myös oikeus saada korvausta muista perintäkuluista siltä osin, kuin niiden määrä ylittää vakiokorvauksen määrän.

Mikä on tratta?

Jos yrityksesi jättää jonkin maksunsa maksamatta, saat siitä ensin maksumuistutuksen ja sen jälkeen tratan, joka on yrityssaatavien perimiseksi käytettävä julkisuusuhkainen maksuvaatimus. Tratan maksamatta jättäminen voidaan julkaista ja se voi aiheuttaa merkinnän luottotietorekisteriin.

Trattaperinnän eteneminen:

Tratta (maksuvaatimuskirje)

Avointa velkaa perivä perintätoimisto lähettää velalliselle trattakirjeen ja ilmoittaa samalla tratan lähettämisestä luottotietorekisterin ylläpitäjälle.

Trattakirjeen lähettäminen aiheuttaa automaattisesti maksuviivemerkinnän luottotietorekisteriin yrityksen maksutapatietoihin. Jos velkaa ei makseta tai kiistetä tratan eräpäivään mennessä, saatava voidaan protestoida.

Tratan protestointi

Velka protestoidaan joko julkisena tai hiljaisena. Protestointimerkintä rekisteröidään yrityksen tietoihin luottotietorekisteriin. Merkintä säilyy luottotiedoissa 3 tai 4 vuotta. Jos kyseessä on hiljainen protestointi, sitä ei julkaista lehdissä.

Protestoinnin julkaisu

Protestointitieto julkaistaan Kauppalehdessä, Taloussanomissa ja Luottolista-lehdessä. Velan maksaminen kahdeksan vuorokauden kuluessa tratan protestoinnista estää protestoinnin julkaisun. Tämä ei kuitenkaan poista merkintää yrityksen luottotiedoista. Maksetusta protestoinnista ilmoitetaan suoritusmerkintä luottorekisterin ylläpitäjälle maksun saapumista seuraavien työpäivien aikana.

Mikä on maksuhäiriömerkintä?

Kuluttaja

Maksuhäiriömerkintä aiheutuu maksamattomasta velasta, josta tuomioistuin on antanut tuomion tai velasta, jonka ulosottoperinnässä ulosottomies on todennut velallisen varattomaksi tai velasta, jonka ulosotto on jatkunut 24 kuukauden aikana vähintään 18 kuukauden ajan tai kulutusluotosta, joka on viivästynyt yli 60 päivää ja josta kulutusluoton myöntäjä on ilmoittanut luottotietorekisterin pitäjälle.

Maksuhäiriömerkintä kirjataan luottotietorekisteriin, jossa se säilyy kahdesta neljään vuotta. Maksuhäiriömerkinnällä voi olla vaikutusta esimerkiksi uuden luoton, puhelinliittymän tai vuokra-asunnon saamiseen.

Maksumuistutus tai perintäkirje (maksuvaatimus) ei vielä aiheuta sinulle maksuhäiriömerkintää.

Yritykset

Trattakirjeen lähettäminen aiheuttaa automaattisesti maksuviivemerkinnän luottotietorekisteriin yrityksen maksutapatietoihin.

Osoitteenmuutos

Jos laskulla on virheellinen osoite, ilmoitathan ajantasaiset osoitetietosi sekä laskuttajalle että Ropon asiakaspalveluun. Postille tai maistraatille tekemäsi osoitteenmuutos ei aina välttämättä päivity laskuttajalle asti. Toimitamme kirjeet pääsääntöisesti siihen osoitteeseen, jonka laskuttaja on meille ilmoittanut.

Laskutustietojen muutos

Jos laskulla on virheellinen osoite, ilmoitathan ajantasaiset osoitetietosi sekä laskuttajalle että Ropon asiakaspalveluun.

Millaisia laskuja Ropo rahoittaa?

Ropon laskusaatavarahoituksella ja laskujen ostopalvelulla voidaan rahoittaa uusia (laskuttamattomia) ja riidattomia laskuja, jotka ovat suunnattu yrityksille, julkisyhteisöille tai asunto-osakeyhtiöille.

Kuinka pääsen rahoituksen asiakkaaksi?

Mikäli haluat keskustella yrityksellesi sopivasta rahoitusratkaisusta, ota yhteyttä myyntipalveluumme: p. 030 688 6553, myynti@ropocapital.fi.

Voit myös täyttää rahoituslimiittihakemuksen helposti kotisivuillamme. Hakemuksessa ilmoitetut tiedot käsitellään luottamuksellisesti. Täytettyäsi hakemuksen saat alustavan rahoituspäätöksen, joka ei vielä sido kumpaakaan osapuolta.

Palvelun voi ottaa käyttöön sen jälkeen, kun Ropo on käsitellyt limiittihakemuksen ja perustanut asiakkuuden ja asiakas on sähköisesti allekirjoittanut sopimuksen.

Voinko käyttää rahoituspalveluita vain osaan yritykseni laskuista?

Ropon rahoituspalveluissa voit joustavasti valita yrityksellesi sopivan käyttöasteen; voit siis rahoittaa yksittäisiä tai useita laskuja. Ota yhteyttä Ropon myyntipalveluun: p. 030 688 6553, myynti@ropocapital.fi. Autamme mielellään yrityksellesi sopivan rahoitusratkaisun löytämisessä.

Kuinka limiitin suuruus määritellään?

Limiitin suuruus määräytyy asiakasyrityksen tarpeen mukaan. Myönnettävään limiittiin vaikuttavat mm. asiakasyrityksen kokoluokka, taloustiedot sekä yrityksen historia ja jossain määrin muut taustatekijät kuten toimiala.
Omalle yritykselle sopivaa limiittiä voi hakea täyttämällä rahoituslimiittihakemuksen.

Mikä on Ropo Capital?

Ropo Capital hoitaa asiakasyritystensä laskutusta, maksuneuvontaa ja perintää.
Tehtävämme on huolehtia yritysten laskutuksesta kokonaisuutena. Palvelumallimme perustana on pitkälle automatisoitu laskutuksen kokonaisuus, johon sisältyy koko prosessi laskujen lähetyksestä reskontran hoitoon, saatavien hallintaan ja rahoitukseen. Olemme nimittäneet kokonaisuuden laskun elinkaaren hallinnaksi.

Ropo on alan johtava kotimainen toimija. Asiakasyrityksemme ovat pieniä ja maan suurimpia. Olemme muuttamassa koko toimialaa ja luomassa laskutuksen uutta aikaa. Ratkaisumme perustuvat teknologiaosaamiseen, prosessien tehokkaaseen digitalisointiin ja vahvaan automaatioon. Palvelut tuotetaan motivoituneen ja yhteen hiileen puhaltavan henkilöstön voimin.

Ropon asiakkaaksi?

Ropon asiakkaaksi pääset ottamalla yhteyttä myyntipalveluumme ja sopimalla sopivasta palvelukokonaisuudesta. Tämän jälkeen Ropo tekee yrityksesi kanssa sopimuksen.

Yhteydenotto myyntipalveluumme käy kätevimmin yhteydenottolomakkeella tai ottamalla suoraan yhteyttä: p. 030 688 6553, myynti@ropocapital.fi.