Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme, jos laskun maksaminen kokonaisuudessaan ei onnistu ja tarvitset joustoa maksamiseen. Mitä aikaisemmassa vaiheessa maksujärjestelyjä päästään tekemään, sen parempi.
Maksamattomista laskuista lähetetään ensin maksumuistutus. Jos lasku on maksumuistutuksesta huolimatta edelleen maksamatta, etenee avoin lasku perintään. Ennen sähköjen katkaisua lähetämme vielä katkaisuvaroituksen.
Jos hoidat maksun kuntoon katkaisuvaroituksen eräpäivään mennessä, asian käsittely päättyy. Jos laskun ja viivästyskulujen maksaminen on edelleen mahdotonta, ota välittömästi yhteyttä sopiaksesi maksujärjestelyistä. Oikean puhelinnumeron löydät aina laskun, maksumuistutuksen tai perintäkirjeen yhteystiedoista. Henkilökohtaista palvelua ja maksuneuvontaa saat Ropo Onlinen chatissa ja puhelimitse.
Sähkönmyyjä on oikeutettu keskeyttämään sähkönjakelun tai sähköntoimituksen aikaisintaan viiden viikon kuluttua siitä, kun maksu on erääntynyt tai muusta sopimusrikkomuksesta on ensimmäisen kerran ilmoitettu loppukäyttäjälle eikä sopimusrikkomusta ole oikaistu ajoissa ennen varoitettua katkaisuajankohtaa (Sähkömarkkinalaki). Jos käyttäjälle, joka on kuluttaja, on lähetetty maksullinen huomautus, voi keskeyttäminen tapahtua aikaisintaan kuuden viikon kuluttua alkuperäisestä eräpäivästä (Sähkönmyyntiehdot).
Sähkönjakelua tai sähköntoimitusta ei saa maksujen laiminlyönnin vuoksi keskeyttää vakituisena asuntona käytettävästä rakennuksesta tai sen osasta, jonka lämmitys on riippuvainen sähköstä, lokakuun alun ja huhtikuun lopun välisenä aikana, ennen kuin on kulunut neljä kuukautta laiminlyödyn maksun eräpäivästä (Sähkömarkkinalaki).
Lisätietoja sähkön katkaisusta »