Sähkön laskutus hoituu TrustPointin kautta

Mäntsälän Sähkön taloushallinnossa TrustPoint on tärkeä päivittäinen työkalu. Lue, miten laskenta-assistentti Anna Venemies hyödyntää TrustPointia työssään.

Mäntsälän Sähkön taloushallinnossa TrustPoint on tärkeä päivittäinen työkalu. Laskenta-assistentti Anna Venemies kertoo, miten hän hyödyntää TrustPointia työssään.

Käytän TrustPointia jatkuvasti. Vastaan mm. laskuihin, eräpäivän siirtoihin ja maksusuunnitelmiin liittyviin kysymyksiin ja käyn läpi laskujen tilanteita. Näen TrustPointista reaaliaikaisesti mitä meidän tehtäville tapahtuu, mikä on laskun tilanne ja milloin lähtee muistutus. Seuraan myös laskujen ikäjakaumaa. Lisäksi haen TrustPointista erilaisia raportteja esimerkiksi hyvityslaskuihin ja palautettaviin hyvityksiin liittyen. Raporttien tiedot saadaan helposti myös Excel-muotoon, jolloin pystymme muokkaamaan haettua tietoa. Oma työni on kehittynyt niin, että voin jättää tekemättä tiettyjä manuaalista työtä vaativia tehtäviä, koska saan tarvittavat tiedot suoraan TrustPointista. TrustPointin kautta tietoon päästään heti käsiksi ja sitä voidaan hyödyntää entistä paremmin.”

Erityisen kätevää on, kun tehtäviin liittyvät viestit ja kommentit arkistoituvat TrustPointiin. Voin kommentoida tiettyä laskua ja asiaan liittyvä kirjeenvaihto tallentuu järjestelmään. Jos asiakas soittaa meille, me voimme katsoa mitä asiakkaan kanssa on jo keskusteltu. Tehtäviin liittyvä yhteydenpito on TrustPointin kautta helpompaa kuin sähköpostilla ja samalla viestiketjut ovat meidän ja Trustin asiakaspalveluhenkilöstön saatavilla. Toinen henkilö voi helposti jatkaa asiakaspalvelua, jos työntekijä jää lomalle tai on sairaana – arkiston avulla tilanteen tasalle pääsee helposti.”

TrustPointia on räätälöity meidän tarpeidemme mukaan mm. katkaisuprosessin osalta. Sähkön katkaisuprosessi on energiatoimialalla kriittinen asia ja sen pitää hoitua ongelmitta. Trustin kanssa olemme kehittäneet prosessiamme ja siihen on mm. lisätty uusia ominaisuuksia. Laskutus- ja maksuvalvontaprosessimme katkaisutoimenpiteineen on pitkälti automatisoitu, jotta olemme voineet vähentää manuaalista työtä. Toimintoja voidaan silti määritellä TrustPointissa kätevästi myös asiakaskohtaisesti.”

Suosittelisin TrustPointia kaikille samantyyppistä työtä tekeville kollegoilleni. Ensinnäkin etuina ovat helppokäyttöisyys, reaaliaikaisuus ja webpohjaisuus. Käyttö onnistuu ilman ohjelmistoasennuksia ja esimerkiksi salasanat voi vaihtaa itse. TrustPointin avulla pysyn hyvin tilanteen tasalla omaan vastuualueeseen liittyvissä asioissa. Kaikki tarvittava löytyy TrustPointin kautta helposti; kokonaisuus on selkeä ja tiedot hyvin jäsennelty. Meillä TrustPoint on kaikkien mielestä todella helppokäyttöinen ja kätevä työkalu.”


TrustPointilla reaaliaikaista seurantaa

Mäntsälän Sähkön laskutus ja maksuvalvonta hallinnoidaan TrustPointin avulla. Laskujen luonti tapahtuu yhtiön omassa laskutusohjelmistossa, josta laskuaineisto siirretään rajapinnan yli sähköisesti TrustPointiin. Trust Kapital hoitaa saatavien hallinnan ja maksamiseen liittyvän asiakaspalvelun.

Palveluratkaisun erikoisuutena on energiayhtiöille ominainen sähkönjakelun keskeytys- ja kytkentäprosessi, joka vaatii saumatonta tiedonsiirtoa TrustPointin ja Mäntsälän Sähkön järjestelmien välillä. Laskutus-, maksuvalvonta- ja katkaisuprosessi on automatisoitu ja siihen sisältyy tehokas katkaisuvaroituspalvelu sekä energiatoimialaa varten räätälöity puhelinperinnän kokonaisuus.


Lue asiakascase klikkaamalla tästä >>

 

Lisätietoja:
Trust Kapital Group TKG Oy, asiakkuusjohtaja Mikko Uotinen, puh. 040 500 4339, mikko.uotinen@trustkapital.fi